جاب ویژن جاب ویژن .

جاب ویژن

نگاهی بر وضعیت بازار کار تهران و فرصت های استخدامی

با بررسی تعداد آگهی‌های موجود در شهرهای تهران با سایر شهرها در سایت جاب ویژن این طور نتیجه می‌گیریم که بیش از ۷۰% فرصت‌های شغلی موجود، مربوط به شهرهای مختلف استان و شهر تهران است. در این مقاله جاب ویژن قصد داریم نگاهی داشته باشیم بر بازار کار و آگهی‌های استخدام تهران و شرایط جذب نیروی کار و استخدام در این شهر و استان و مشاغل پرتقاضا و پرکاربرد را با یکدیگر بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مشاغل پرطرفدار و پرتقاضا در تهران
در سایت جاب ویژن با انتخاب شهرهای تهران می توانید در تمامی زمینه‌ها و مشاغل، موقعیت شغلی خوبی پیدا کنید. با این حال بازار کار و تعداد فرصت‌های شغلی در همه مشاغل مانند هم نیست و در برخی مشاغل، آگهی‌های شغلی بیشتر و بهتری وجود دارد. در ادامه به برخی از مشاغل پرتقاضاو پرکاربرد در آگهی‌های استخدام تهران اشاره کوتاهی خواهیم داشت:

  • برنامه نویسی
  • مشاغل مرتبط با دیجیتال مارکتینگ
  • طراحی گرافیک و ویرایش تصویر و ویدیو
  • حسابداری و مالی
  • مشاغل حوزه فروش و بازاریابی

بازار کار تهران چه امکانات و مزایایی برای کارجو دارد؟

هرچند معمولا ساکنین تهران برای موقعیت‌های شغلی واقع در این شهر، رزومه ارسال می‌کنند؛ اما مزایای کار در پایتخت باعث شده کارجویان زیادی از شهرهای اطراف و حتی استان‌های مجاور مثل البرز و شهر کرج در پی پیدا کردن فرصت شغلی در تهران باشند.

در ادامه به برخی از مزایای اشتغال در تهران اشاره می کنیم:

میانگین حقوق و درآمد بالاتر
پایتخت بودن و بالا بودن سطح هزینه‌‌های زندگی باعث افزایش میانگین حقوق و درآمد در این شهر هم شده است. به طور مثال، یک موقعیت شغلی ثابت مثل کارشناس دیجیتال مارکتینگ در تهران، میانگین حقوق و دستمزد بسیار بالاتری از همین شغل در شهرهای دیگر ایران خواهد داشت. همین مساله باعث شده بسیاری از کارجویان برای پیدا کردن کار با حقوق بهتر به دنبال آگهی‌های استخدام تهران باشند.

موقعیت های استخدامی بیشتر
تهران پایتخت ایران است و طبعا تمرکز صنایع و تجارت و کسب و کارهای مختلف در این شهر قرار گرفته است. تمامی کسب و کارها و سازمان‌های بزرگ یا کلا در تهران قرار دارند یا حتما دفتر مرکزی یا شعبه‌ای در این کلانشهر دارند. همین موضوع باعث شده فرصت‌های شغلی بسیار زیاد و متنوعی در پایتخت وجود داشته باشد و در هر زمینه و حوزه فعالیتی، صدها و هزاران امکان اشتغال در دسترس کارجویان قرار داشته باشد.

فرصت بیشتر برای پیشرفت شغلی
حتی اگر با یک شغل ورودی و ابتدایی وارد بازار کار شده باشید امکان پیشرفت و ارتقاء شغلی زیادی در تهران خواهید داشت؛ چون تمام مشاغل بالاتر و سطوح شغلی بهتر در سازمان‌های پایتخت و استان تهران وجود دارند. در حالی که در شهرهای دیگر ایران به دلیل امکانات محدودتر و تعداد سازمانهای کمتر، این فرصت پیشرفت کمتر وجود دارد.

فرصت‌های شغلی متنوع تر


شما در هر رشته‌ای که تحصیل کرده باشید و با هر تخصص و مهارتی، حتما صدها موقعیت شغلی و فرصت های شغلی مرتبط در تهران می‌توانید پیدا کنید. هرچند در پایتخت هم برخی مشاغل، موقعیتهای شغلی بهتر و درآمد بالاتری دارند؛ اما به هرحال هرکسی با هر سطح سابقه و مهارت می‌تواند با جستجوی آگهی های استخدام تهران، فرصت شغلی مناسبی برای خود پیدا کند.

فرصت‌های دورکاری بیشتر
دورکاری از گذشته به عنوان مدلی از همکاری وجود داشته است و در مورد مزایا و معایب آن بحث و گمانه‌زنی‌‌هایی وجود داشت. اما در یک سال اخیر به خاطر اپیدمی ویروس کرونا و لزوم فاصله‌‌گذاری اجتماعی، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان به اجبار به سمت دورکاری روی آورده‌اند. از طرف دیگر شمار زیادی از کارجویان هم برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان تمایل دارند به جای کار حضوری به صورت دورکار مشغول به کار شوند.

استخدام سریعتر در صورت استعفا یا اخراج
به خاطر بازار کار خوب تهران، در صورتی که از شغلتان استعفا دهید یا به هر دلیلی تعدیل یا اخراج شوید در مدت زمان کوتاه‌تری می‌‌توانید فرصت شغلی جدیدی پیدا کنید و مشغول به کار شوید. در حالی که از دست دادن شغل در یک شهر کوچک ایران، ممکن است به معنی دوره طولانی بیکاری باشد و جستجوی کار مناسب، زمان بیشتری طول بکشد.

فرصت‌های شغلی فریلنسینگ و پروژه‌ای بیشتر
فریلنسینگ مدلی از اشتغال است که فرد به صورت پروژه‌ای با کارفرماهای مختلف همکاری می‌کند. این شغل مزایا و معایب خاص خود را دارد که در مقاله فریلنسینگ چیست در مورد آن‌ها صحبت کردیم. با این حال، بسیاری از کارجویان معتقدند در برخی رشته‌ها مثل برنامه نویسی، دیجیتال مارکتینگ و تولیدمحتوا در صورت فریلنسینگ امکان کسب درآمد بیشتری وجود دارد.

اگر در آگهی‌های استخدام تهران جستجو کنید می‌بینید که فرصت های شغلی دورکاری زیادی نیز برای کارجویان وجود دارد. این موضوع حتی به کارجویانی که در شهرهای دیگر زندگی می‌‌کنند هم اجازه می‌دهد بدون نقل مکان و مهاجرت، فرصت شغلی دورکاری خوب با درآمد مکفی در تهران پیدا کنند.

هر آگهی استخدام تهران که امکان دورکاری داشته باشد در فسمت توضیحات شغل، با تگ «دورکاری» مشخص شده است. علاوه بر این، از بخش «جستجوی پیشرفته» در صفحه اصلی سایت جاب ویژن هم می‌توانید فیلتر دورکاری را فعال کنید تا تنها فرصت های شغلی دورکاری را مشاهده کنید.

جمع بندی
شهر تهران از گذشته مرکز تجمع کسب و کارها و سازمان‌های ایرانی و خارجی بوده و همین موضوع باعث شده بازار کار بسیاری خوبی در این شهر وجود داشته باشد و هرروزه شمار زیادی کاریابی و استخدام در تهران در سایت جاب ویژن منتشر شود. در صورتی که تخصص و مهارت خوبی داشته باشید می‌‌توانید به راحتی در سایت جاب ویژن به دنبال کار بگردید و در مدت زمانی کوتاه، موقعیت شغلی مناسب با حقوق و درآمد خوبی برای خود پیدا کنید.

مطلب مرتبط: بررسی بازار کار و فرصت های شغلی تهران 

از آنجا که رزومه کاری حرفه‌ای و استاندارد، نقش مهمی در پذیرش یا عدم پذیرش شما توسط کارفرما دارد پیشنهاد می‌‌‌کنیم اگر هنوز رزومه کاری ندارید به صفحه رزومه ساز رایگان جاب ویژن مراجعه کنید و با تکمیل اطلاعات در چند دقیقه رزومه حرفه‌ای و استاندارد به دو زبان فارسی و انگلیسی برای خود بسازید.

استخدام و اشتغال در تهران

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 3
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۹:۰۱ توسط:جاب ویژن موضوع: نظرات (0)