جاب ویژن جاب ویژن .

جاب ویژن

شرایط استخدام در بخش‌های صنعتی تبریز و زندگی در این شهر

استخدام بخش صنعت شهر تبریز

بیشترین آگهی‌های استخدام تبریز، مربوط به بخش خدمات هستند؛ زیرا بیش از ۴۳ درصد از جمعیت استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۸ در بخش خدمات فعال بوده‌اند که این آمار برای مناطق شهری حدود ۵۴ درصد بوده است. سهم صنعت در اشتغال‌زایی استان آذربایجان شرقی، حدود ۳۶ درصد و سهم کشاورزی کمتر از ۲۱ درصد است. در مناطق شهری، این آمار به ترتیب، 1/41 درصد و 8/4 درصد است. البته این استان در مناطق روستایی خود دارای کشاورزی بسیار فعالی است.

اگر می‌خواهید در آینده در شهر تبریز شاغل شوید، بهتر است در کارهای خدماتی، به ویژه مدیریت جهانگردی و گردشگری و هتل‌داری یا در کارهای صنعتی مثل مهندسی مواد و متالوژی، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و مواد غذایی، مهندسی برق و … مدرک بگیرید.

نرخ اشتغال‌زایی و بیکاری استان آذربایجان شرقی

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، میانگین نرخ مشارکت این استان برابر 42 درصد و میانگین نرخ بیکاری حدود 10% ارزیابی شده است. با توجه به اینکه میانگین بیکاری کشور 6/10 درصد است، نرخ بیکاری این استان اندکی از میانگین کشوری پایین‌تر است. با وجود صنایع مختلف در تبریز و شهرهای استان، نرخ اشتغال این استان چندان مطلوب نیست و اغلب کارجویان مجبور به مهاجرت به شهرها و استان‌های دیگر برای پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب می‌شوند. به اعتقاد آقای بهبودی، علت این امر پیدا نکردن کار و عدم اشتغال نیروی کار است که باعث افزایش موج مهاجرت به استان‌های دیگر از استان آذربایجان شرقی به‌منظور جستجوی کار شده است.

شرکت های فعال شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی

در شهرتبریز، شرکت‌های فعال زیادی وجود دارند که نام بردن همه آن‌ها کار دشواری است؛ اما در مجموع می‌توان چندین شرکت را به عنوان بهترین شرکت های تبریز نام برد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

شرکت ایران‌خودرو

صنایع خودروسازی، یکی از مهم‌ترین صنایع تبریز است. ایران‌خودرو در شهر تبریز، در واقع نماینده‌ی شرکت ایران‌خودرو است. این شرکت که یک کارخانه بزرگ در شهر تبریز دارد، قطب صنعت خودرو در شمال غربی کشور محسوب می‌شود. خودروهای سمند و سورن از مهم‌ترین محصولات ایران‌خودرو هستند.

شرکت موادغذایی شیرین عسل

شیرین عسل یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی صنایع غذایی می‌باشد که محصولاتی مثل شکلات، بیسکوئیت، آدامس، مارشمالو، رب گوجه‌فرنگی، کیک، آب‌نبات، لبنیات و … را تولید و گاهی به خارج از کشور صادر می‌کند. این شرکت بیش از ۱۳۰۰۰ نفر پرسنل و نیروی انسانی دارد.

محصولات شیرین عسل به آمریکای شمالی و جنوبی، آفریقا، اروپا، اقیانوسیه و کشورهای آسیایی، صادر می‌شوند. همچنین، این شرکت دارای فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تعدادی از استان‌های کشور شامل خراسان رضوی، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان شمالی، ایلام، اردبیل، اصفهان، بوشهر،البرز، فارس، سمنان، سیستان و بلوچستان، زنجان و خوزستان است و دو نمایندگی نیز در کشورهای مالزی و چین دارد.

جمع‌بندی

شهر تبریز درزمینه‌های مختلفی مانند صنایع سنگین، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، خودروسازی، چرم‌سازی، مواد غذایی، فرش‌بافی، فعالیت‌های اقتصادی چشمگیری دارد و در بسیاری از این زمینه‌ها باعث افزایش نرخ اشتغال‌زایی در تبریز شده است. شما می‌توانید با استفاده از سایت استخدامی به‌راحتی تمامی موقعیت‌های استخدامی شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی را مشاهده و بعد از بررسی مشخصات و شرح شغلی، در صورت تمایل برای آن‌ها رزومه ارسال کنید


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۵:۰۸ توسط:جاب ویژن موضوع: نظرات (0)