جاب ويژن جاب ويژن .

جاب ويژن

بيكاري و دريافت حقوق از سمت بيمه

اين روزها به خاطر شرايط اقتصادي و حتي شرايط كرونايي، اگر كسي بدون ميل و اراده خود بي كار شده باشد و از طرف سازماني كه در آن مشغول به كار بوده، بيمه شده باشد واجد شرايط دريافت مقرري بيكاري مي‌گردد و مي‌تواند مقرري ماهيانه‌اي به عنوان حقوق بيكاري دريافت نمايد. فرد بيكار، براي دريافت اين كمك هزينه بايد حداكثر تا ۳۰ روز از تاريخ بيكار شدنش‌، موضوع را به واحدهاي تعاون، كار و رفاه اجتماعي مربوطه اطلاع دهد و آمادگي خود را براي اشتغال مجدد اعلام كند.

بيمه بيكاري

در ابتدا بد نيست بدانيم كه اصلا بيمه بيكاري چيست؟ اين نوع از بيمه، تسهيلاتي قانوني بوده كه قانون‌گذار براي آن دسته از كارگران و شاغلان كه به صورت غير ارادي  مثل فسخ يك طرفه قرارداد توسط كارفرما يا حوادث غيرمترقبه مانند سيل، زلزله، طوفان و حتي ويروس كرونا كه جديدا با آن دست و پنجه نرم ميكنيم، مجبور به ترك شغل خود شده‌اند،  تا زمان استخدام جديد در نظر گرفته است.

هنگامي كه در سازماني استخدام مي‌شويد؛‌ ماهيانه، ۳% از حقوقتان توسط كارفرما براي بيمه بيكاري به حساب سازمان تامين اجتماعي واريز مي‌شود. البته كارفرما بايد مبلغي را ماهيانه و به‌ازاي هر كارمند براي اين سازمان واريز كند. مي‌توان اين مبلغ را به اقساط وام يا يك سپرده‌گذاري تشبيه كرد. چرا كه وقتي واجد دريافت اين كمك هزينه شناخته شويد؛ اين مبالغ به شما بازخواهد گشت.

با پرداخت اين مبالغ جزئي، علاوه بر اينكه مي‌توانيد هنگام دريافت خدمات درماني از دفترچه بيمه استفاده كنيد؛ در هنگام بيكاري و بازنشستگي هم مقرري ماهانه دريافت خواهيد كرد.

مشمولين دريافت حقوق

اگر شرايط زير را داشته باشيد، بيمه بيكاري به شما تعلق مي‌گيرد:

مشمول قانون كار و تأمين اجتماعي باشيد؛ يعني شغل آزاد نداشته و يا صاحب كسب و كار نباشيد.
تبعه كشورهاي ديگر نباشيد (تابعيت ايران يكي از ويژگي‌هاي ضروري براي دريافت بيمه بيكاري است.)
مستمري‌بگير، بازنشسته يا از كارافتاده نباشيد.
پيش از بي كاري، حداقل يك سال سابقه پرداخت حق بيمه داشته باشيد. البته در مورد اين قانون تبصره‌اي وجود دارد كه مي‌گويد: افراد بيمه شده‌اي كه به دليل بروز حوادث غيرمترقبه مانند جنگ، زلزله، آتش‌سوزي و سيل كار خود را از دست مي‌دهند، براي دريافت بيمه بيكاري نيازي به داشتن سابقه پرداخت حق بيمه براي مدت زمان مشخص را ندارند. اين افراد حتي اگر در اولين روز كاري خود نيز بر اثر چنين حوادثي بي كار شوند، در صورت داشتن ساير شرايط، واجد شرايط بيمه بيكاري خواهند بود.
·         به صورت غير ارادي از كار اخراج شده باشيد؛ ارادي يا غيرارادي بودن بيكاريِ فرد، به تشخيص كميته‌اي متشكل از نمايندگانِ سازمان تأمين اجتماعي و اداره كار و امور اجتماعي محل اشتغال بيمه‌شده بستگي دارد.

مبلغ دريافتي از سوي بيمه
در اين خصوص قانون اينگونه توضيح داده كه بايد به اندازه 55 درصد از متوسط مزدي كه فرد به صورت روزانه دريافت مي‌كند، به عنوان مقرري بيمه بيكاري به وي تعلق مي‌گيرد اما نبايد ميزان مقرري دريافتي فرد از 80 درصد متوسط دستمزد وي بيشتر باشد. بنابراين به نوعي يك كف و يك سقف براي آن در نظر گرفته شده است تا چندان با هم اختلاف نداشته باشند.

بحث ديگري كه بر روي ميزان مبلغ بيمه بيكاري تاثيرگذار است، مجرد يا متاهل بودن و همچنين تعداد فرزندان يا افراد تحت تكفل است كه بر روي ميزان مبلغ دريافتي تاثيرگذار خواهد بود.

مدت زمان دريافت اين كمك‌ هزينه

بر مبناي مدت سابقه بيمه و مجرد يا متاهل بودن شما، مدت زماني كه بيمه بيكاري به شما پرداخت مي‌شود؛ متفاوت است. در جدول زير اطلاعات كلي راجع به اين قضيه آمده است و همان‌طور كه مشخص است حداقل و حداكثر مدت دريافت اين وجه، ۶ و ۵۰ ماه خواهد بود.

ذكر اين نكته ضروري است كه مدت زماني كه اين وجوه را دريافت كرده‌ايد، به‌عنوان سابقه بيمه براي شما در نظر گرفته مي‌شود ولي در اين زمان مبالغي كه معمولا كارفرما موظف است پرداخت كند از جمله عيدي، سنوات و…. را دريافت نخواهيد كرد.

سابقه بيمه
وضعيت تاهل
مدت زمان دريافت مقرري بيكاري
از 6 تا 24 ماه
مجرد
به مدت 6 ماه
از 6 تا 24 ماه
متاهل
به مدت 12 ماه
از 25 تا 120 ماه
مجرد
به مدت 12 ماه
از 25 تا 120 ماه
متاهل
به مدت 18د ماه
از 121 تا 180 ماه
مجرد
به مدت 18 ماه
از 121 تا 180 ماه
متاهل
به مدت 26 ماه
از 181 تا 240 ماه
مجرد
به مدت 26 ماه
از 181 تا 240 ماه
متاهل
به مدت 36 ماه
از 241 ماه به بالا
مجرد
به مدت 36 ماه
از 241 ماه به بالا
متاهل
به مدت 50 ماهقطع بيمه همكاري
 

بيمه بيكاري تنها در صورتي قطع مي‌شود كه فرد بيمه‌شده:

مجدداً مشغول به كار شود
بدون دليل موجه از شركت در دوره‌هاي كارآموزي يا سوادآموزي خودداري كند
از قبول شغل تخصصي خود يا شغل مشابهي كه به او پيشنهاد شده، خودداري كند
مشمول استفاده از مستمري بازنشستگي يا از كارافتادگي كلي شود
با دريافت دستمزد مدت بلاتكليفي به كار اوليه‌اش برگردد
مدت‌زمان قانوني دريافت مستمري بيكاري به پايان برسد
فوت كند
اگر بيمه‌شده بيكار، دوباره مشغول به كار شود اما اشتغال مجدد خود را اعلام نكند و با وجود اشتغال به كار، كماكان به دريافت مقرري بيمه بيكاري ادامه بدهد، بايد مقرري بيمه بيكاري كه از زمان اشتغال مجدد دريافت كرده را به حساب تأمين اجتماعي بازگرداند.


شيوه ثبت درخواست براي پرداخت حقوق بيكاري
اگر شرايط دريافت اين كمك‌هزينه را داريد؛ بايد هرچه سريع‌تر با مدارك مورد نياز به اداره كار مراجعه كنيد و درخواست خود را ثبت نماييد. توجه داشته باشيد كه از زمان از دست دادن كارتان؛ فقط سي روز فرصت داريد تا براي دريافت اين مبلغ اقدام كنيد. اگر بنا به هر دليلي نتوانستيد در اين مهلت تقاضاي خود را ثبت كنيد؛ تا سه ماه مهلت داريد مداركي را ارائه دهيد كه نشان مي‌دهند عذر موجهي براي عدم اقدام در سي روز اول داشته‌ايد.

در اولين مرحله، بايد در سامانه بيمه بيكاري يا سامانه جامع روابط كار حساب كاربري ايجاد كنيد. براي احراز هويت مي‌توانيد به پيشخوان دولت يا شعب بانك رفاه كارگران مراجعه كنيد. سپس مدارك موردنياز را در سامانه بيمه بيكاري بارگذاري كرده و در خواست خود را تكميل نماييد. به ياد داشته باشيد كه اين مبلغ به حساب بيمه بيكاري شما واريز خواهد شد. بنابراين حتما بايد در بانك رفاه كارگران حساب باز كرده باشيد. 

مدارك مورد نياز براي ثبت درخواست به شرح زير است:

اصل و كپي قرارداد يك سال آخر يا راي صادرشده مبني بر اشتغال شما
۴ قطعه عكس ۳*۴ جديد
اصل و كپي مدارك تحصيلي و يا گواهينامه‌هاي دوره‌هاي فني
شناسنامه و كارت ملي
كارت پايان خدمت
يك جلد پوشه روغني
كپي از صفحه اول دفترچه بيمه
نامه اخراج يا عدم نياز كارفرما يا راي‌هاي صادرشده
داشتن حساب بيمه بيكاري
جمع بندي
شايد شما هم جزو افرادي باشيد كه بنا به هر دليلي، سازماني كه در آن استخدام شده‌‌ايد به صورت يك طرفه با شما قطع همكاري  كرده باشد. در اين شرايط، تا يك جاي جديد استخدام شويد درامد شما قطع شده و فشار رواني بر شما حاكم مي­شود. اما نگران نباشيد، خوشبختانه قانون‌گذار براي اين موارد چاره‌اي انديشيده است.

بيمه بيكاري، همان چيزي است كه براي اين شرايط دشوار در نظر گرفته شده و كمك مي‌كند فشار اقتصادي و رواني كمتر به فرد بيكار شده وارد شود.اين تسهيلات مي‌تواند مزايا و معايبي را براي كارگران و افراد شاغل به همراه داشته باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۸:۴۴ توسط:جاب ويژن موضوع: نظرات (0)

مدارك و شرايط استخدام راننده پايه يك در سازمان‌ها

رانندگي يكي از مشاغل كاربردي و حساس است و اكثر شركت‌ها، كارخانه‌ها و سازمان‌‌‌ها براي حمل و جابجايي محصولات خود به استخدام راننده پايه يك نياز دارند. افرادي كه متقاضي اين موقعيت شغلي هستند لازم است قبل از هرچيز گواهينامه پايه يك رانندگي را كسب كرده باشند. البته به جز گواهينامه، فردي كه مي‌خواهد به عنوان راننده استخدام شود بايد تجربه و مهارت بالايي در رانندگي به مدت طولاني را داشته باشد. در اين مقاله، در مورد شرايط استخدام پيك موتوري و راننده پايه يك و مدارك و مهارت‌هاي مورد نياز براي آن صحبت خواهيم كرد.

شغل راننده پايه يك
راننده پايه يك به فردي مي‌گويند كه بعد از قبولي در آزمون‌هاي تئوري و عملي موفق به كسب گواهينامه پايه يكم شده باشد. اين فرد بعد از مدتي كارآموزي در كنار يك راننده باتجربه (به عنوان شاگرد شوفر) مي‌تواند به عنوان راننده پايه يك استخدام شود. رانندگان پايه يكم مجوز رانندگي ماشين‌هاي سنگين بالاي ۶ تن مثل كاميون، خاور و تريلي را دارند و اغلب وظيفه حمل و جابجايي بار و محصولات در سطح شهر يا به شهرهاي ديگر را برعهده دارند.

رانندگان ماشين‌هاي سنگين معمولا ساعات طولاني، تا ۷۰ ساعت در هفته مشغول رانندگي هستند و به مهارت‌ها و توانايي‌هاي خاصي نياز دارند. البته ساعات كاري راننده پايه يك به محل كار هم بستگي دارد و در برخي شركت‌ها كمتر يا بيشتر است. به طور مثال ممكن است ساعات كاري راننده در يك شركت از صبح تا عصر باشد و در برخي شركت‌ها نياز به شيفت‌هاي طولاني و رانندگي بين شهري نيز وجود داشته باشد.

ويژگي‌ها و مهارت‌هاي ضروري يك راننده پايه يك
·       توانايي و مهارت كافي براي رانندگي در مسيرهاي طولاني

·       توانايي رانندگي به تنهايي و تمركز بالا

·       متعهد و پايبند به اصول اخلاقي

·       صبر و حوصله زياد در رانندگي

·       خوش قول و متعهد به تحويل بار در زمان مقرر

·       رانندگي ايمن و پرهيز از هرگونه رفتارهاي پرخطر

مسئوليت‌هاي واجب راننده پايه يك
·       انجام معاينات فني و اطمينان از سالم بودن ماشين قبل از حمل بار

·       آشنايي با رفتار ساير رانندگان به ويژه در جاده‌هاي بين شهري، عكس‌العمل سريع و رانندگي بي‌‌خطر و ايمن

·       برنامه‌ريزي و هماهنگي براي حمل بار و تحويل آن در زمان مشخص‌شده

·       ارائه گزارش به شركت و محل كار

·       متعهد و پايبند بودن به برنامه زماني

·       نظارت يا كمك در بار زدن

·       اطمينان از درست بودن بارها و ايمني آن‌ها

·       تحويل بار طبق زمان‌بندي و نظارت و كمك بر تخليه بارها

·       آشنايي خوب با مسائل فني ماشين سنگين و توانايي انجام تعميرات اوليه مثل تعويض لاستيك و …

·       گزارش هرگونه تخلف يا اتفاق به اداره راهداري و همين‌طور شركت محل كار

 

انواع گواهينامه و ويژگي آن‌ها
طبق قوانين راهنمايي و رانندگي، هركس كه بخواهد با هر نوع وسيله نقليه موتوري زميني رانندگي كند به دريافت گواهينامه متناسب با آن نياز خواهد داشت. براساس قوانين جديد، گواهينامه‌هاي رانندگي به سه نوع پايه ۱، پايه ۲ و پايه ۳ تقسيم مي‌شوند و هركدام از اين گواهينامه براي رانندگي ماشين‌هاي خاصي به كار مي‌رود. همچنين گواهينامه موتورسيكلت و گواهينامه ويژه هم براي ماشين آلات صنعتي، كشاورزي و عمران قابل استفاده است.

·       گواهينامه پايه ۱: براي رانندگي ماشين‌هاي باري بيش از ۶ تن و اتوبوس بيش از ۲۶ مسافر

·       گواهينامه پايه ۲: ماشين‌هاي سنگين تا ۶ تن و كمتر و اتوبوس‌هاي با ظرفيت تا ۲۶ نفر مسافر

شرايط و مدارك لازم براي دريافت انواع گواهينامه با همديگر كمي متفاوت است كه در ادامه در مورد شرايط لازم براي گواهينامه پايه يك صحبت خواهيم كرد كه ممكن است در آگهي‌هاي استخدام به آن‌ها برخورد كنيد.

صدور گواهينامه پايه يك
گواهينامه رانندگي پايه يك براي رانندگي ماشين‌هاي سنگين مثل كاميون، تريلي و اتوبوس‌هاي بالاي ۲۶ نفر الزامي است. هم آقايان و هم خانم‌ها در صورت پذيرفته شدن در آزمون رانندگي پايه يك مي‌‌توانند اين گواهينامه را دريافت كنند و با آن مشغول به كار شوند. افرادي كه مي‌خواهند گواهينامه پايه يك دريافت كنند لازم است قبلا گواهينامه پايه ۲ را دريافت كرده باشند و به زمان انقضاي آن حداقل ۶ ماه مانده باشد.

مدارك لازم براي صدور گواهينامه پايه يك
براي دريافت گواهينامه رانندگي پايه يك به ارائه مدارك زير نياز خواهيد داشت:

·       اصل گواهينامه پايه دو (از زمان دريافت آن حداقل ۲ سال بايد گذشته باشد)

·       حداقل ۶ ماه به پايان اعتبار گواهينامه پايه ۲ مانده باشد.

·       اصل و كپي شناسنامه عكس‌دار

·       ارائه اصل و يك نسخه كپي از كارت ملي

·       ۸ قطعه عكس پرسنلي ۳*۴

هزينه‌هاي مورد نياز براي صدور گواهينامه رانندگي پايه يك
·       هزينه آموزش تئوري و عملي

·       هزينه معاينات پزشكي

·       هزينه تست عدم اعتياد

·       هزينه خريد كتاب آئين نامه

·       هزينه فيش‌‌هاي صدور كاردكس

شركت‌‌ها و سازمان‌هاي نيازمند استخدام راننده پايه يك
كسب‌وكارهاي بسيار زيادي براي حمل بار و محصولاتشان به استخدام راننده پايه يك نياز دارند و بازار كار خوبي براي اين شغل وجود دارد. كارخانه‌ها و كارگاه‌هاي مختلف، شركت‌هاي نفتي و پالايشي، شركت‌هاي راه‌سازي، شركت‌هاي ساختمان‌سازي و معماري، صنايع غذايي و لبني، شركت‌هاي پخش، شركت‌هاي توليدي، ارگان‌هاي دولتي و … از جمله كسب و كارهايي هستند كه حتماً به استخدام راننده پايه يك نياز دارند.

مدرك تحصيلي براي استخدام راننده پايه يك در سازمان‌ها
براي دريافت گواهينامه رانندگي پايه يك نيازي به ارائه مدرك تحصيلي نيست و افرادي كه ديپلم ندارند هم مي‌توانند بعد از قبولي در آزمون آيين‌نامه و عملي، گواهينامه بگيرند. بااين‌حال، اين وضعيت در مورد استخدام راننده پايه يك كمي فرق دارد و ممكن است بسياري از شركت‌ها و سازمان‌ها براي استخدام راننده پايه يك از شما مدرك حداقل ديپلم را درخواست كنند.

جمع‌بندي
رانندگي ماشين سنگين وظيفه‌اي حساس و سخت است و نياز به مهارت و تجربه و تسلط بالا بر رانندگي دارد. راننده پايه يك يكي از موقعيت‌هاي شغلي پر تقاضا و پركاربرد محسوب مي‌شود و بسياري از شركت‌ها، كارخانه‌ها، توليدي‌ها و فروشگاه‌هاي بزرگ اينترنتي براي حمل و جابجايي محصولات و بار به استخدام راننده پايه يك نياز دارند. فردي كه گواهينامه پايه يكم داشته باشد و مهارت و تجربه كافي در رانندگي ماشين‌هاي سنگين داشته باشد مي‌تواند با بررسي آگهي‌هاي كاريابي و استخدام، شغل مناسبي براي خود پيدا كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۹:۴۵ توسط:جاب ويژن موضوع: نظرات (0)

فروش تعدادي سايت جهت ايجاد شبكه لينك سازي

تعدادي سايت با مشخصات زير آماده فروش براي وبمستران و سئو كاران و يا ديجيتال ماركتينگ هايي كه به دنبال ايجاد شبكه لينك سازي قوي و يا به دنبال خريد سايت رنك دار قوي با سابقه قبلي هستند مناسب مي باشد .

 

سوابق:

حداقل سن هر سايت 7 سال

حداقل تعداد بك لينك 10000

حداقل پيج اتوريتي 27 الي 34

داري پيج 1 الي 5 رنك قبلي گوگل

مناسب لينك سازي شبكه اي PBN , PSN

 

آدرس سايت :

2pix.ir

pix98.ir

kanoon-hamedan.ir

tmfy.ir

patrisrayan.ir

nanodesign.ir

systemati.ir

yakamuz.ir

s55.ir

parsiscom.ir

novinup.ir

hellozaban.ir

owj92.ir

etdesign.ir

20tarh.ir

w32.ir

 

قيمت تكي هر سايت 850 تومان

قيمت همه سايت ها شامل تخفيف ويژه

هماهنگي : از طريق آي دي تلگرام

bazdid1

https://t.me/bazdid1

همانطور كه مشاهده كرديد لينك اين سايت ها در بيش از 5 هزار وبلاگ بصورت فالو در قالب رپورتاژ آگهي منتشر و آگهي شد اين فرايند علاوه بر آگهي فروش تعداد بك لينك هاي اين سايتها را تقويت نمود .


برچسب: خريد سايت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۱:۴۰ توسط:جاب ويژن موضوع: نظرات (0)

آمار بازديد سايت خود را در گوگل منفجر كنيد

چه وب سايت شركتي داشته باشيد و چه يك وبلاگ شخصي، براي اينكه سهميه اي در بازار آنلاين داشته باشيد، نياز داريد كه كاربران از سايت شما بازديد كنند و با آن تعامل موثر برقرار كنند.
سوال اينجاست كه در حجم انبوهي از اطلاعات كه در فضاي وب وجود دارد چطور مي‌توان كاربران را به سمت سايت خود جذب كرد و در اين فضاي رقابتي پيروز ميدان بود؟

در اين پست ما تصميم داريم تكنيك‌ها و اصول افزايش ترافيك سايت را به شما معرفي كنيم.

بي شك بخش زيادي از ترافيك وب سايت‌ها از نتايج ارگانيك موتورهاي جستجو مثل گوگل حاصل مي‌شود پس بايد سئو را جدي بگيريد و روي آن سرمايه گذاري كنيد.

 
شمارشگر سايت خود را منفجر كنيد .
 
با پكيج هاي افزايش رتبه سايت خود را بصورت قانوني و طبيعي ارتقا دهيد .
همين امروز با شيك رنك شروع كنيد و وارد 10 رديف اول گوگل شويد .
 
 
 
 
 
شيك رنك داراي نماد اعتماد الكترونيك و لوگوي ديجيتال

-------

آغاز ثبت نام و دريافت سامانه پيام كوتاه
ارسال پيامك از خطوط رند كشوري 1000 و 2000 و..
امكان ارسال پيامك هاي تبريك ، اخطاريه،يادآوري اقساط و...

با تحويل آنلاين پنل

قابليت ها و اطلاعات بيشتر در لينك زير

https://chicrank.com/cart.php?gid=14

 

منبع: chicrank.com

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۰:۵۹ توسط:جاب ويژن موضوع: نظرات (0)

آشنايي با انواع مشاغل فروشندگي؛ فروشنده مستقيم، كارشناس فروش، صندوقدار و بازارياب و ويزيتور

فروش حوزه‌اي بسيار گسترده و بااهميت است و هر شركت و سازماني براي عرضه و فروش محصول و خدماتش به استخدام فروشنده آقا يا خانم حرفه‌اي و باتجربه نياز دارد. در اين حوزه، موقعيت‌ها و رده‌بندي‌هاي شغلي متفاوتي مثل فروشندگي، كارشناس و مدير فروش وجود دارد كه هركدام مسئوليت‌هاي مختلفي دارند.

صندوقداري يكي از مشاغل سطح ورودي است و نياز چنداني به سابقه كار و تحصيلات ندارد و ساعات كاري انعطاف پذير و متغيري هم دارد؛ به همين دليل دانشجويان، تازه فارغ التحصيلان و كساني كه سابقه كاري چنداني ندارند به دنبال چنين موقعيت شغلي هستند.

بازاريابي يكي ازمشاغل پركاربرد و مهم حوزه فروش است و وظيفه معرفي و فروش طيف وسيعي از محصولات، از اتومبيل گرفته تا محصولات غذايي و پوشاك را برعهده دارد. به همين دليل بازار پرتقاضايي براي استخدام بازارياب و ويزيتور وجود دارد و تقريبا هركسب و كار و شركتي كه محصول يا خدماتي عرضه مي‌كند به جذب بازارياب حرفه‌اي و موفق هم نياز خواهد داشت.

ويزيتورها نيز كه در واقع در پايين‌ترين سطح سلسله‌مراتب دپارتمان‌هاي بازاريابي در هر سازماني قرار مي‌گيرند، نقش بسيار مهمي در فروش محصولات و خدمات دارند. آن‌ها بايد محصولات و خدمات سازمان را به مشتريان معرفي كرده و آن‌ها را متقاعد به خريد كنند.

در اين مقاله قصد داريم در مورد استخدام فروشنده و شرايط و مهارت‌هاي لازم براي تصدي اين شغل صحبت كنيم. همين‌طور در مورد تفاوت‌هاي فروشنده با نماينده فروش، ويزيتور و كارشناس هم توضيحاتي ارائه خواهيم داد.

تعريف فروشنده
روشنده يا salesperson همان‌طور كه از نامش مشخص است مسئوليت عرضه محصولات شركت و سازمان و ارائه راهنماي و پشتيباني مشتريان را بر عهده دارد. عنوان شغلي فروشنده طيف وسيعي از مشاغل را در برمي‌گيرد؛ از فروشندگي محصولات و اجناس مغازه گرفته تا صندوقدار و فروشنده شركتي و ويزيتور در زمره كار فروش قرار مي‌گيرند. فروشنده‌‌ها ممكن است در داخل شركت و از طريق تلفن يا آنلاين، كار فروش را انجام بدهند يا به‌صورت حضوري و به‌عنوان نماينده فروش به ملاقات مشتريان بروند و آن‌ها را ترغيب به خريد خدمات و محصولات شركت كنند.

تعريف بازارياب و نماينده‌ي فروش
بازارياب‌ها نمايندگان شركت و سازمان‌ها هستند و وظيفه معرفي و فروش محصولات و خدمات را به كسب و كارهاي ديگر، سازمان‌ها و شركت‌ها برعهده دارند. شغل بازارياب نبايد با كارمند يا كارشناس فروش هم اشتباه گرفته شود.  اگرچه ممكن است برخي شركت‌ها هنوز هم از بازاريابي در معناي ويزيتوري استفاده كنند؛ اما در دنياي كسب و كار امروزي، بازاريابي يك موقعيت شغلي كاملا متفاوت است و حوزه‌اي بسيار گسترده‌تر و وسيع‌تر را شامل مي‌شود. حتي در بسياري از شركت‌ها و سازمان‌ها واحد بازاريابي مجزا از واحد فروش است و به طور تخصصي به فعاليت‌هاي بازاريابي مشغول هستند.

تعريف صندوقدار
ه طور كلي صندوقدار كسي است كه مبلغ محصول يا خدمات فروخته شده را به صورت پول نقد، كارت اعتباري، بن خريد، چك و … دريافت مي‌كند؛ باقيمانده مبلغ را (موقع پرداخت نقدي) به مشتري پس مي‌دهد و در قبال آن به مشتري فاكتور يا رسيد مي‌دهد.

تعريف ويزيتور
يكي از روش‌هاي بازاريابي كه البته كمي قديمي شده است، بازاريابي مستقيم است. در اين روش، نمايندگان فروش/بازاريابي شركت به صورت مستقيم با مشتريان ملاقات كرده و محصولات و خدمات شركت را به آن‌ها معرفي مي‌كنند. در اين شغل، بازارياب مسئوليت يك منطقه‌ي جغرافيايي را بر عده مي‌گيرد و بايد طبق يك برنامه‌ي زماني با مشتريان ديدار كند و محصولات و خدمات شركت را به آن‌ها معرفي كرده و آن‌ها را قانع كند تا از شركت خريد كنند. به علاوه، بايد گزارش‌هاي فروش نيز به طور منظم به رده‌هاي سازماني بالاتر ارسال شود.

بهترين روش براي پيدا كردن آگهي‌هاي شغلي فروشنده، كارشناس فروش، ويزيتور، بازارياب يا صندوق‌دار، مراجعه به يك سايت استخدام و كاريابي است.

آيا دو شغل فروشنده و كارشناس فروش يكي هستند؟
اما در برخي سازمان‌هاي ديگر اين عناوين مربوط به مشاغل متفاوتي هستند و حوزه مسئوليت‌هايشان هم با يكديگر تفاوت دارد. در ايران معمولاً فروشنده به پايين‌ترين رده شغلي در حوزه فروش گفته مي‌شود كه وظيفه ارائه محصولات، پاسخ به مشتريان و كمك به آن‌‌ها براي خريد بهتر را بر عهده دارد. اما بازارياب و نماينده فروش اغلب رتبه شغلي بالاتري دارد و براي فروش محصولات و خدمات شركت به‌صورت حضوري با مشتريان قرار ملاقات مي‌گذارد. نماينده فروش يا ويزيتور معمولاً با مشتريان عمده مثل شركت‌ها و سازمان‌ها در ارتباط است و به همين دليل به مهارت‌ها و توانايي‌هاي بالاتري نياز دارد.

براي مشاهده‌ي آگهي‌هاي استخدام فروشنده و كارشناس فروش كليك كنيد.

براي استخدام شدن به عنوان بازارياب و نماينده‌ي فروش به چه تحصيلاتي نياز داريد؟
تحصيلات و مدرك تحصيلي تاثير ۱۰۰% بر استخدام ندارند و بيشتر تاكيد بر مهارت‌هاي فردي و تجربه‌هاي كاري فرد است. با اين حال، بسياري از شركت‌ها و سازمان‌هاي بزرگ ترجيح مي‌دهند متقاضياني را جذب مي‌كنند كه مدرك ليسانس يا بالاتر در رشته‌هاي بازاريابي و ماركتينگ، MBA، تجارت، اقتصاد و رشته‌هاي مرتبط داشته باشند. البته در مورد نمايندگان فروش محصولات تخصصي مثل تجهيزات پزشكي، وسايل آزمايشگاهي و …. كساني كه در رشته‌هاي مرتبط با زمينه فعاليت شركت، تحصيل كرده باشند هم در اولويت استخدام قرار مي‌گيرند.

براي استخدام شدن به عنوان صندوقدار بايد چه تحصيلاتي داشته باشيد؟
به طور كلي، براي شغل صندوق‌داري به تحصيلات و مدرك دانشگاهي خاصي نياز نيست و حتي كسي كه ديپلم دبيرستان دارد هم مي‌تواند از پس وظايف اين شغل بربيايد. با اين حال، اگر به صفحه فرصت‌هاي شغلي صندوقدار در سايت جاب ويژن سري بزنيد متوجه مي‌شويد كه اكثر كارفرماها مدرك ليسانس را براي استخدام صندوقدار مدنظر قرار داده‌اند. همين طور بسته به نوع، زمينه فعاليت و اندازه كسب و كار ممكن است براي صندوقداري به سپري كردن دوره آموزشي يا مدارك ويژه‌اي نياز داشته باشيد.

شغل ويزيتوري به چه مدرك تحصيلي نياز دارد؟
در گذشته و حتي امروزه، اكثر كارفرمايان براي اين جايگاه شغلي، توجه زيادي به تحصيلات نداشته و ندارند و در اكثر موارد، داشتن يك مدرك تحصيلي كافي بوده و هست. با اين حال، همانطور كه در ابتداي مقاله گفتيم، به دليل ديجيتالي شدن بسياري از خدمات و از آن‌جايي كه امروزه خيلي از فروش‌ها به صورت اينترنتي انجام مي‌شود، به تدريج، نمايندگان بازارياب شركت‌ها فقط براي فروش‌هاي عمده در مقياس بزرگ با مشتريان ملاقات مي‌كنند. در نتيجه، نياز به نيروي انساني براي اين شغل كاهش پيدا مي‌كند و معيارهاي انتخاب از ميان كارجويان، سخت‌گيرانه‌تر مي‌شود. در چنين شرايطي، كساني كه داراي تحصيلات مرتبط و بالاتري هستند، شانس بيشتري براي جذب شدن در سازمان‌ها دارند. با اين اوصاف، كساني كه داراي حداقل مدرك ليسانس بازاريابي و تبليغات يا مديريت بازرگاني هستند، شانس بالاتري براي تصاحب اين جايگاه شغلي دارند.

شغل فروشندگي نيازمند چه تحصيلاتي است؟
فروش حوزه‌اي بسيار گسترده است و سطوح شغلي مختلفي را شامل مي‌‌‌شود. براي هر موقعيت شغلي هم شرايط و الزامات شغلي متفاوتي ممكن است وجود داشته باشد. اما به‌طور كل، كارفرماها براي استخدام بازارياب و فروشنده داشتن تحصيلات مرتبط درزمينه‌هاي مرتبط، ماركتينگ و بازاريابي، تجارت و ساير رشته‌هاي مرتبط را در اولويت جذب قرار مي‌‌دهند. به‌ويژه براي استخدام بازارياب و فروشنده و ويزيتور و نماينده فروش، داشتن تحصيلات امتياز ويژه‌اي براي متقاضيان به حساب مي‌آيد.

مطالب مرتبط: راهنماي شرايط استخدام بازارياب و تفاوت‌هاي بازارياب با ويزيتور و نماينده فروش

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۰:۳۶ توسط:جاب ويژن موضوع: نظرات (0)

نگاهي بر وضعيت بازار كار تهران و فرصت هاي استخدامي

تهران و شهرهاي استان، مركز تجمع شركت‌ها و سازمان‌هاي بزرگ و كوچك است و خوشبختانه يا متاسفانه امكانات كسب و كار و بازار كار به مراتب بهتري و متنوع‌تري در مقايسه با شهرهاي ديگر ايران دارد. اگرچه در شهرهاي ديگر نيز امكان جستجوي كار و فرصت‌هاي شغلي زيادي وجود دارد؛ اما تنوع و مقدار اين آگهي‌ها به هيچ وجه قابل مقايسه با تعداد آگهي استخدام تهران نيست.

براي مشاهده آگهي هاي استخدام تهران كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 3
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۹:۰۱ توسط:جاب ويژن موضوع: نظرات (0)